Detta ljuvliga väder!

Åh! Vilket härligt väder det är! Älskar det verkligen.
Det får gärna bli varmare, dock ...

Humlor surrar förbi, en groda satt i diket, fåglarna sjunger, isen och snön är nästan helt borta, vallningsträningen är igång och sonen har hoppat dom första passen på studsmattan.

Visst är det härligt!

Sonen är första dagen i skolan idag. Han tyckte nog att det skulle bli roligt, för han studsade upp i morse.
Sedan blev det dock lite problem att få honom klar i tid.

-Hjalmar! Bussen kommer snart, skynda dig!
-Ameh ... Det tror du bara.
-Nej, titta på klockan!
-Meh! Ofta att du har rätt!
-Du, grabben ....
-Ja-ja, jag skall skynda mej. *Står still i hallen och tittar noggrant på en sten som han hittade i fickan*
-Ta på dig! *Börjar tröttna*
-Ja-ja ... *Tittar vidare på stenen*
-Du kan ta på dig gummiskor.
-Kan jag?!
-Bara du har koll på vad du gör, vet du ... Du kan ju inte gå i vatten då.
-Neeej ... Men jag blir snabb! Jag kommer att bli snabbast av alla!
-Mmmmm
-Mamma, jag tar med stövlarna! Så kan jag både vara snabbast och gå i vattnet.
-Du är så klok, pojken min!

Ibland så har jag den klokaste lille pojken i universum. *Stolt*


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0