Regna?

Jag glömde ju berätta hur det gick för gossen ...

Han var ute och plockade plast i ett par timmar. Inte för att det var så mycket plast, utan för att det var ruskigt roligt.
Sedan blev han klar och skulle få lön då.
Jag hade ingen 20 kronors sedel utan försökte med två 10 kronor. Det gick ju inte alls ...
Min förklaring om att 10+10 blev 20 var inte något hållbart argument. Här lovar jag honom en sedel och så står han där med två små gula småbarnspengar i näven. När han har JOBBAT!

F-n vet hur det gick till sen ... Men pötsligt så skuttar han iväg med en hundring ...
Rackans vilken löneförhandlare ...

Med hundringen i handen så följer han med till affären. Han skall köpa en grej till sig själv för egna intjänade pengar.
Han rusar bort till leksakerna.

Jag handlar i lugn och ro och ser honom då och då.

Sedan kommer han nöjd och visar upp vad han har valt.


Ett hopfällbart svart paraply.


Den pojken är inte som alla andra barn. *Stolt*
Han är min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0