Vinterdäck

Att jag aldrig kan lyckas med att få av vinterdäcken i tid. Det är ju i och för sig helt i linje med att jag aldrig kan få PÅ dom i tid.

Men än så länge så kan jag inte få böter. Det finns fortfarande snö i Alebacken.

Snö=vinterväglag

Stackars den polis som stannar mej. Han kommer ha att göra.
En ordström som kan konkurera med askmolnet från Island kommer att träffa honom.
Där jag kommer att redogöra om vägen som leder hem till mej. *Ler forserat* Vägen, som han som skottar glömde. *Suckar, och slår ut med armarna* Om hur tragiskt det skulle vara att jag skulle köra av vägen och dö vid så unga år.  Om hur han skulle få bära det dåliga samvetet att det finns ett stackars barn som är moderlöst bara för att han tyckte att att man skulle ta av däcken innan all snö var borta. *Torkar diskret en tår* Att det är orättvist att dom kan hävda att det är vinterväglag, när det är snö vid sidan av vägen och inte jag. *Blänger indignerat på honom* Börja snyfta och förklara att jag kan ju inte byta däck. *Korsa fingarna bakom ryggen*
Förklara för honom att jag har däcken i bagageluckan och kunde inte han vara en ängel och hjälpa mej att byta däck.

När han sedan försöker fly in i polisbilen så skall jag gå efter honom och tacka honom för att han har räddat mitt liv och att sådana som han borde få sin bild insatt i tidningen under HJÄLTE.

Det kommer att ta veckor innan han vågar stanna en bil igen.

*Muahahahahahahaha*


Ja, jag skall göra det. Jag bryr mej också om att vägarna slits. Jag bryr mej ännu mer om att mina vinterdäck slits.

Ja-ja, jag skall ...




Kommentarer
Postat av: Sandra i Låcktorp

Hej Sanna! Hur går det med Astronaut låten?

Vi har den på skiva om du vill låna eller så...

Stycket med dina XXXX ska vara :



Här är min rymdraket.

Här är min rymdraket.

Ut genom rymden flyger jag.

Nu lämnar jag min planet.



Sedan ser det inte ut att vara alls som din text....

Du vet var du hittar mig/ kram Sandra

2010-04-19 @ 09:18:14
Postat av: Lottie

Hahaha, jag tror dej, jag vet vad du går för :-) Kvinnor är gjorda av list och stål ;-)

kraaam

2010-04-20 @ 18:39:12
Postat av: Sanna

Sandra: Den där vill jag låna! Hjalmar sjunger samma strof hela tiden. Det promenerar på nerverna på mig något så vansinnigt. Ringer dig!



Lottie: ;) Kram!

2010-04-21 @ 09:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0