Värmen är mördande!

Det är 29 grader i skuggan. Hela det svenska laget har stoppat in sig i ett tält på tävlingsplatsen och sitter där och bara flämtar. Racen skiftar i kvalite´men det ser överlag bra ut.

Jag är riktigt stolt över vårt svenska lag. SOm det ser ut just nu så har vi Anders på 2:dra plats och Eva på fjärde. Gunnel kommer lite senare  men nu har jag inte placeringarna i huvudet. Så som det ser ut just nu så har vi två, kanske tre svenskar i finalen. Så roligt!

Eva leder stort på bracen, men det startar fler i morgon.

Vi bor i en jättemysig liten by med små gränder med matställen. I går så var hela landslaget ute och åt tillsammans. Jättetrevligt.

Om jag hinner senare i kväll så skall jag lägga ut bilder.

Ni skall se tävlingsplatsen. På vänsterutgången så måste man gå över till nästa fält, en inte helt lätt fälla. På höger så skall man ju också byta till nästa fält men senare på utgången. Där korsar många, många.

Det står en badbalja ute vid pinnen. Efter hämtet och fråndrivningen så stoppar många ner sina hundar i baljan innan delningen. Värmen står och dallrar över fältet. Fåren klarar det bättre det är pyttesmå texlar i god kondition. Ungtackor. Dom hetsar inte upp sig i onödan.

Hjalmar blir stekt i värmen. Det är inte lätt att göra sig förstådd. Knappt någon pratar engelska. DOm svarar på franska vad man än säger..

Nu dags för lagfoto och mat.

Ha det! 

Kommentarer
Postat av: Marcela

Idag håller vi tummar och tassar för Er!!!

Har just konstaterat att medans jag duschade av Glen rådjursbajset, ehhh har Ni inget sånt hos Er, ler!!!!

Så hade Elliott som han uttryckte det själv "huggit ner" mina pelargoner, suck som är typ den enda blomma jag kan få att överleva... Nåväl När vi haft en lektion i detta, det betyder jag pratar, anstränger mig för att inte bara skälla, så kommer stunden då jag hoppas att han ska säga, okej då gör jag inte så mer, typ... Då säger han... Nu ska jag gå in och kolla på Blixten Mc Queen, MAMMA ta av mig skorna!!!!! eh i ett lagom trevligt tonläge, samtidigt som Elicia kommer in och har badat i poolen...med alla kläder, mmm kul nästan jämt, så nu ligger Glen och blänger surt på mig, Elliott och Elicia ligger och tittar på Postis Per, och jag ska försöka få i mig lite kaffe innan nästa sammandrabbning, ler!

Tack Sanna och Henrik för att jag får "låna" Glen!!!!! Helt underbart att ha en ung frisk Bordercollie hemma igen!!

Kramis Marcela

2010-08-21 @ 12:35:33
Postat av: Anonym

Idag håller vi alla tummar och tassar för Er!!!!!!

Har precis konstaterat att medans jag duschade av Glen all rådjursbajs som han samlat på sig i pälsen på promenaden,ehhh har Ni inga rådjur hemma, ler??? Så hade Elliott 3 år som han uttryckte det själv"huggit ner" mina pelargoner, suck som är typ de enda blommor jag kan få att något sånär överleva... När jag sedan försöker prata med honom, vilket innebär försöker att inte bara skälla, så vill jag att han ska svara typ, okej mamma då gör jag inte så mer, men ICKE!!! Svaret lyder " Nu ska jag gå in och titta på Blixten Mc Queen....MAMMA, TA AV MIG SKORNA!!!!!... Suck

Då kommer Elicia 2 år in och har badat i poolen...med kläderna på!!!

Nu sitter jag i alla fall och ska försöka halsa en kopp kaffe, innan nästa sammandrabbning, ler medans Glen ligger och blänger surt på mig, som tack för duschen!!

Tack Sanna och Henrik, för att jag får" låna" honom, det är så underbart att ha en ung frisk Bordercollie hemma igen!!!

2010-08-21 @ 12:53:19
Postat av: marcela

Hoppsan!!! Trodde att en av ligisterna fepplat bort meddelandet, så jag skrev om,nåväl nu vet Ni i alla fallX 2, skratt!!!!

2010-08-21 @ 12:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0