Sicken dj-vla dag.

Måndag morgon mitt i lammningen.
Ute i ladugården hittade jag en tacka som hade lammförlamning? Naturligtvis så hade hon tre lamm. Det gick ju inte bra ... Naturligtvis.
Slaktbilen ko och hämtade lamm, Sanitetsslakt kom och hämtade en tacka. Gick ner i källaren för att släppa ut hundarna och hittade Heron som en liten ynklig hög. Han kan nog inte se och kan inte gå ... Fick spolat av honom och kört ner hoom till Blå Stjärnan med en jättedålig känsla i magen ... Lille gubben. Det ser inte ut att gå bra det här.

Kom hem lagom till att Hjalmar kom hem. Grabben kom hem och kastade skolväskan och var inte talbar. Efter någon timme kom det fram att en annan kille hade varit dum mot honom på bussen och hotat honom med stryk. Ungdj-vel!
Det där skall jag ta tag i i morgon.


Nu väntar jag på att Agria skall godkänna CT-skannen av Heron. Oron sliter i mej.

Någon som vill ha tre lamm?


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch vilken gräslig dag ni haft :( Ungar kan verkligen vara så elaka mot varandra. Hoppas att allt ordnar sig med Heron !!



Kramar Anna m dogs och familj

2010-02-15 @ 19:47:52
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Sabine

Hoppas att du har fått ngt vettigt svar vad som drabbat Heron. Ni drabbades av mycket denna måndag. Hoppas allt ser lite ljusare ut imorgon. Vad är det för kön på lammen? Kanske jag, nja, vet inte. Kramar Sabine

2010-02-15 @ 20:32:09
URL: http://sabineheide.wordpress.com
Postat av: Åsa

Håller tummarna för Heron......

2010-02-16 @ 06:23:32
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Svekhult-ia

Verkligen skitdag!! Håller alla mina tummar för både Hjalmar, Heron och de tre lammen....och Sanna, som ska orka! Stor kram!!

2010-02-16 @ 15:50:43
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se
Postat av: Sanna

Anna: Ja, det finns nästan inget så elakt som barn. Det skulle vara vuxna elaka då.



Sabine: Inget vettigt svar om vad som drabbade Heron. Dom tror, undrar och letar ...

Nu skall dom skicka honom till Skara för obduktion.



Åsa: Tack för hållna tummar! Nu gick det inte så bra i alla fall. Men jag är jättetacksam för stödet!



Ia: Ja, en urusel dag.Lille Heron gick det ju inte bra för. Hjalmar har 9 liv. Jag har pratat med skolan om det.

... och när det gäller lammen så kanske Sabine har rum för något av dom?

2010-02-16 @ 16:36:19
Postat av: Vemundinga

Great site, keep up the good work!

2011-03-01 @ 14:02:48
URL: http://vemundinga.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0