Snö, snö och inställd skolbuss

Det snöade i natt. En dm ramlade ner och la sig som ett täcke över allt det andra vita som redan låg där.
Dom som håller i snöröjningen på vår väg tror inte riktigt på det där med snöröjning. Dom har insett att när våren kommer så smälter snön bort antingen dom har skottat eller inte.

Behöver jag berätta att vår väg är ökänd ...

Bland busschauförer, taxi och andra som inte bor på vägen så pratas det om den där Östra Vallbyvägen som ingen sköter om.

Vi som bor här har genom årens lopp blivit härdade. Jag har bara varit av vägen en gång *peppar-peppar*.
Jag tog Henriks fyrhjulsdrivna Pick-up och skulle åka till jobbet. Det var snödrev, så hela fältet framför mej var platt och vitt så långt ögat nådde, men det satt ju snökäppar.
Jag tog sats och siktade mellan snökäppsparen - rakt ner i diket ...
Dom som hade satt upp snökäpparna missade lite att vägen svängde lite på ett ställe ... Jag hade inte bott här så länge och gick på den lätta. *Ha-ha-ha ...*

För någon vecka sedan så var det skolbussens tur att hamna i diket. Hjalmar kom hem och berättade hur han hade fått krångla sig ut genom dörren för att komma ut och gått sista delen hem själv. Jag var sådär nöjd med det ...
Gillar inte alls att ha honom gående på vägen ensam. Det var bara någon km, men i såfall så vill jag veta att han gör det.

I morse så vägrade bussen att köra in på vår väg. Det var naturligtvis inte skottat och det är tillräckligt spännande med en bil. Hur roligt är det då inte med en buss full med ungar.

Nu har han skottat vägen. Det passade förmodligen in i hans schema nu. Mellan att han gjort djuren och innan 13-kaffet. För det har ju ingenting med att det har snöat.

Behöver jag nämna att det är snöstorm?

Jag betalar 3600:- i avgift för den här vägen.

Jag måste vara tokig ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0