Snödrev

Den finska står fortfarande och surar ute på gärdet. Motorvärmare, batteriladdare och elaggregat till trots.

Våra två flasklamm har flyttat! Hurra! Jag hoppas att dom fortsätter på samma vis som när vi hade dom. Dom växte i expressfart.

När jag körde hem härom morgonen så var vägen hem avstängd åt Lödösehållet. Lika bra det tänkte jag och tog Tungevägen. När jag kom ner för backen och hade c:a 1,5 km hem så var hela världen framför mej vit i vågor. Här och där i ett glest pärlband stack det upp snökäppar.
När man har jobbat natt så är man inte så klok. När man dessutom vet att man har någon timme i ladugården innan man får sova så vill man bara hem så fort som man bara kan.

Jag stannade till i backen och studerade "vägen" Snön gick i vissa drivor upp över motorhuven.
Jag tryckte ur ESP:n, tog fart och tänkte att nu j-vlar vad jag kommer sätta mej i snön.

Jag for genom snön och hade inte tänkt på att snön skule göra mej blind. Snön virvlade upp över rutan och jag är glad att vägen var rak.


Det måste ha varit ett bilformat hål efter mej ... Men jag kom igenom.
Just nu när jag har sovit så fattar jag inte riktigt varför jag gjorde det. Om jag hade kört i full fart ner i diket hade det inte blivit skoj ...

Men så är det, sömnbrist gör en riktigt dum ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0