25 - ..........Brrrrrrrrrr

Gudars vad kallt det var i morse. 25 - ...

Stackars bilen. När jag startade den och alla oljor osv är 25 minus så låter det inte vackert. Måste fixa en ny sladd till motorvärmaren.

Gossen härjar i snön och Henrik förbereder inför klippning och lammning. Bara tanken på att ha lammande tackor i minusgrader gör mej tokig. Förra året så lammade några i 12 -. Lammen hade bara minuter på sig att komma på benen och få mat i sig innan dom helt enkelt frös ihjäl. Jag har väl aldrig sondat rutinmässigt innan, men då gjorde jag det. Varenda lamm som föddes, torkade jag och sondade.

Nu är det 1 månad kvar tills lammningen börjar. Var är den globala uppvärmningen någonstans?




Ha det!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Jag väntar också otåligt på den globala uppvärmningen.....och hoppas att den hinner hit innan lamningen. Jag kan snart bygga igloo av all is jag slagit ur hinkarna.



Kram!

2010-01-03 @ 12:47:41
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: ingela

Den har kommit till Marstrand Vi har nollgradigt nu Kram

2010-01-03 @ 19:02:20
Postat av: Sabine

Fy, hoppas ni slipper lamm i den kylan. I morse hade vi "bara" 4 -, kändes väldigt behagligt. Kramar

2010-01-04 @ 10:23:05
URL: http://sabineheiden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0