Iskunskap

Jag och sonen pratar om is, om vikten att veta att isen håller vikten (ha-ha) ...
(Ja-ja, jättedåligt jag vet.)

Men vi gick i allafall och pratade om vilken is man kan gå på och när man inte kan gå på den.



Min mamma har gjort ett jättebra jobb med mig. Vilda hästar kan inte släpa mej ut på en is. Jag tänkte göra samma sak mot sonen.

-Se där! Säger jag och pekar. Ser du där under strömmar vattnet. Där går det inte att gå på isen.
-Ström? Säger han och är med en gång inne på elstaketet.
-Vattnet rinner fort där. säger jag förklarande.
-Aha! Då blir isen tunn? säger han frågande
-Ja! Just det. säger jag.
-Då kan man inte åka skridskor där. säger han till sig själv. Men mamma, fatta att om man åker på Stilla Havet. Då kan man åka hur länge som helst. Ett helt hav som ligger still!


Nu  finns det andra komponenter som gör att det inte går. Men namnet säger att det är den bästa skridskoisen man kan få.



Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0