Igår kurs, bad och picknick

Igår var jag på jobbet i värmen. Det var en kurs som var väldigt nödvändig. Inte nödvändig för mig, men tydligen så var den det ändå ... Underligt ...

Efteråt så åkte vi iväg till havet i Uddevalla. Så skönt. ÄLSKAR havet!

Det där med gyttjiga sjöar med mörkt vatten och konstig lukt ...

Sonen tycker däremot inte om havet. Konstig prick. Han uppför sig sådär som mina klasskompisar gjorde när jag var liten.

-Maneter! Ihhhhh! Sjögräs! Ihhhhhhh! Krabbor! Ihhhhh! Tång med säkert 100 krabbor i! Ihhhhh! Saltvatten i munnen Bläääääh!

Hur kunde jag misslyckas så i min uppfostran?

Hur kunde jag ...

*Suck*

Men han dyker rätt så bra nu. Simmar i full fart och dyker ner med cyklop. Han blir mer och mer vattenvan för varje gång som går. 

Har problem med jobbet. Jag får inte semestern jag vill ha ...

Arg.

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Så där kan du ju inte ha det. En rejäl dos miljöträning i de allra sunkigaste av havsbad rekommenderas. Plus att du kräver ungen på tre tättskrivna A4-sidor med skriftlig redogörelse för hur han rättfärdigar sina gyttjeorgier i diket jämfört med ett fräscht tångbad?!

2010-07-19 @ 11:57:51
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Svekhult-ia igen

....och jag får heller inte semester. Plus att jag är gift med chefen, svårt att förhandla. Frustrerande! Hoppas det går bättre för dig så du får lite ledigt......

2010-07-19 @ 12:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0