Då håller vi tummarna då ...

Igår slog vi förstaskörden. Killen som skall pressa började i vanlig ordning att serva pressen när Henrik ringde och sa att han skulle slå. Därefter så ringde han och sa att en del var kass och att den kommer på fredag ...

Kan det inte vara så att man kanske skulle titta över sådana saker innan man ställer in den efter säsongen? Kanske inte när man skall börja använda den?

Mycket strul är det i allafall med pressning, väder och liknande.

Jag minns innan vi hade vi hade gård. Det var så lätt ... En solig dag var bra, en regnig var dålig. Easy as pie ...

Nu ...

Njaaaaa .... Lite mer värme tack. Inte mer regn nu. Men, varför regnar det aldrig. Skall solen hålla på att lysa på det här viset utan regn så blir det ju inget. Å andra sidan, skall det hålla på så här och regna så får vi ju aldrig in gräset.

Nej, det är nog som det gamla talesättet.

"En bonde blir aldrig nöjd med vädret."
(Fast just nu är det bra. Schhhh, säg inget högt bara)

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

skratt Ja, sicken jäkla ångest! Min käre far skrattar bara åt mina dagliga analyser och invändningar mot det ständigt otillräckliga vädret och påminner mig om hur jag drivit med honom i alla år när han klagat..........

2010-06-08 @ 00:05:44
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0