Det töar

Det är så skönt att det äntligen töar.
I dag var jag och sonen ute med hundarna på gärdet. Vi gick i vatten hela tiden. Ån börjar smälta fram och sonen, som verkligen gillar vatten, var i sitt esse.

Han hade på sig fodrad regnoverall, gummistövlar och regnvantar. Helt otippat så var han genomvåt efter en timme.

Hur får man tag i dykarutrustning?


Ovan: Bilden föreställer mej och sonen på fuktig promenad på gärdet i våra nya kläder. Eller inte, då ...


Vi har kört skola här hemma idag. Matten gjorde han på under 1,5 minut. Sedan så suddade vi oss igenom alfabetshäftet. I slutet så skrattar han hysteriskt och jag behöver en veckas semester.
Men just nu så går han framåt i skolan med expressfart. Allt som inte fungerade fungerar där nu. Det är så skönt!

Det verkar som att han blev "skolmogen" till slut.

Jag hoppas att han kommer ifatt med läsningen också.

Snart är det den 25. Det är dagen D, för operation.
Ju närmare den dagen jag kommer, ju mer nervös blir jag. Det ramlar ju ner tillslut att dom skall ju faktiskt in och karva rätt ordentligt. Börjar bli rätt så nervös ...

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Alltså, alla barnkläder som så fint etiketteras "vattentäta" - de är iaf inte testade på nån av våra grabbar..... :-) Där är det nog nästan dykutrustning som gäller, ja.

Förstår att du är nervös, det är ju ändå en ganska stor operation....som tur är det väl proffs som gör det skulle jag tro. Åsså blir du som ny! Stor kram!

2010-03-19 @ 23:00:54
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se
Postat av: Sanna

Nej, du har rätt. Dom kläderna som vi behöver finns nog inte ...

Jag hoppas att det är proffs som gör operationen. Det hoppas jag verkligen.

Kram!

2010-03-21 @ 00:20:49
Postat av: Ravnmarianne

I really enjoyed it. You have done a great job.

2011-03-28 @ 13:27:48
URL: http://ravnmarianne.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0