Kock?

Sonen är verkligen inget vanligt barn.

Han bestämde sig för att laga middag häromkvällen när vi var i affären. Han tog mao tag i handlingen med en iver som sällan skådats.
jag tog inte det där på så stort allvar tills jag fattade att han hade planerat ihop en hel middag. Med sallad och allt. Han valde naturligtvis det som han tycker om allra bäst.

Mao så blev det spagetti, löjromsås, kassler med chaminjoner och färskost och en sallad gjord av sallad, rivna morötter, tomat, gurka, ärtor och oliver.
Kasslern hjälpte jag honom lite med. Den skulle in i ugnen i skivor. Ovanpå skulle det ligga champinjoner, färskost med chilli och paprika och riven ost.

Kombinationen smakade gott.

Jag har aldrig gjort kassler i ugnen ... aldrig lagt på färskost eller champinjoner ...

Hur många 7-åringar väljer att ha i oliver i salladen?

Vilken grabb vi har!




Ha det!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Nämen du! En riktig liten naturbegåvning!!! Lyckost er som kan se fram emot många goda innovativa middagar!!!

2010-10-10 @ 18:42:18
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0