Med hösten kommer saknaden

Hösten är hemsk.
Med frosten och lövens färger som är så vackra, så skickas jag raka vägen in i vemodet, saknaden och längtan.

Längtan till våren och ljuset. Längtan till sommarens värme och kravlöshet.

Mörkret är en del av eländet. Vetskapen av att jag måste överleva vintern är en del av det.
Vetskapen av att det kommer att bli mycket, mycket värre innan det vänder och sakta blir bättre är en del av det.

Men den största delen är fortfarande saknaden efter mamma ...

Snart 40 år fyllda så kan jag fortfarande inte släppa och vill inte heller.



Eländiga höst ...


Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Det är då, när det stora vemodet rullar in, som man tröstas av Sannas Lilla Blå......även de dagar då the message is blue.....



Jag känner precis som du, jag vill inte heller släppa saknaden...saknaden håller dem ju så nära.



Kraaam!

2010-09-19 @ 14:36:48
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Sanna

Ja, om man inte saknar dom så tappar man dom ...



Kram!

2010-09-29 @ 20:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0