Valet

Gud bevare Sverige ...

SverigeDemokraterna har fått så många röster att dom skall få vara med i riksdagen ...
Hur kunde det bli så?

Det är helt obegripligt att folk kan rösta på eländet.
Jag får spykänslor bara jag tänker på vad dom står för.

Jag undrar om dom vet vad historielektionerna var till för?
Jo, det är för att man inte skall behöva upprepa den. Man kan lära av andras idioti. Främst att man MÅSTE sätta stopp för galenskap. Att man måste stå upp för vad som är rätt och riktigt. Att man måste utgå från en plattform byggd av empati. (Gudars, där gav jag visst alla partier en känga ...)

Man kan stå stark och ha empati för omvärlden. Varför dom andra ibland får övertaget är för att man vacklar till av chocken att det faktiskt finns människor som bokstavligen går över lik för att komma till makten. 

Nu har vi likvandrare som har kommit till makten.

*Brrrrrr*  

Motsatsen till empati måste bli: likgiltig, känslokyla, förakt. Kanske hat?

Jag har svårt att tänka mej några värre ord. Om man sedan kan applicera dom som beskrivning på ett parti som sitter i riksdagen ... då undrar jag om det finns en morgondag.

Nu skall Aliansen kohandla med Miljöpartiet. Jag hoppas för Sveriges del att Miljöpartiet går med på kohandeln. 

Jag hoppas.

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Är ju rädd att miljöpartiet håller på sina principer och vägrar samarbete.....men jag önskar så att de kunde se förbi ideologin och istället se det som ett ansvar. De har möjligheten att stoppa Sverigedemokraterna från vågmästarmakten, det borde vara anledning nog. BORDE.



Ja, man blir bara så ledsen och rädd.

2010-09-20 @ 12:18:00
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Sanna

Borde borde dom ... Men vad gör dom ...

2010-09-29 @ 20:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0