Sportlov

Sonen har haft sportlov. Föräldrarna har haft lammning ...
Kombinationen är inget vidare, men jag tycker att vi har lyckats att fixa till ett bra lov ändå.

Det finns något som heter "Biobuss" hemma hos oss.
Man ringer och bokar plats på bussen, bokar biljett på bion, sedan kör man sonen till en hållplats.

Bussen plockar upp honom, kör till bion. In med alla ungarna som kastar sig över godis och popcorn, in i bion.
När filmen är klar så går barnen ut och upp på bussen.

Perfekt.

Han har varit hemma hos några barn och lekt och har till och med lyckats att få åka lite skridskor på en damm hemma hos en kompis.

Tur det, för hans föräldrar har inte varit något vidare roliga. Jag sätter en nappflaska i händerna på honom och Henrik skickar upp honom att vinscha.

Idag blev det lite skidåkning, dock.

Några kort blev det.







Ovan: Märta


Ovan: Skrivträning



Vad det står?
Det står: Jag kan åka läng ... än så länge. När det var klart så stod det: Jag kan åka längdåkningsskidor.

Redig grabb!


Ovan: Närmast: Hero, Märta, Glen




Hero och Märta igen.




Ljuvlig pojk i ljuvligt väder!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Det är tur att det finns seriösa, omtänksamma kompis-föräldrar som hjälper till att lyfta sportlovet för de stackars sönerna. Fast lite jobbigt blir det när sonen drar till badet med kompisen, då hade jag ju ingen lammvakt när jag jobbade.....:-/

Härliga bilder, det är riktig sportlovs-kille det!!

2011-02-20 @ 09:31:27
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Ingela

Jag som trodde att han hade sportlov kommande vecka. Han brukar ju inte ha det samtidigt som här.

2011-02-20 @ 10:14:37
Postat av: Sabine

Underbara bilder på lycklig pojk. Det där med biobuss lät som något riktigt bra! Fina unghundarna blivit, så skoj det ska bli till våren när de får visa vad de går för. Hoppas lamningen går bra trots det riktigt hemska lammväder.

2011-02-20 @ 20:14:24
URL: http://workingkelpie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0