Ho, ho, ho. Finns det några snälla barn här?

Så sa jag efter jag hade kört hem, bort till maskinhallen, iklätt mej tomtedräkten och haltat fram hållandes tomtesäck på ryggen.
Jaaa! Sa Hjalmar ståendes på trappan.

Jag lämnade säcken och sa att tomten har bråttom. Sedan haltade jag bort till maskinhallen igen, åtminstone så haltade jag tills han inte kunde se mej längre. Rätt så nöjd med mej själv. Jag hade tomteluvan ner till ögonbrynen skägget upp till strax nedanför ögonen. Hjalmars ihopknölade jacka innanför tröjan.

- Vet du Pappa, sa Hjalmar när dom gick in.
- Nej, vad då?
- Tomten lät precis som Mamma...
- Jaså?
- Jag tror att det var en flicktomte.

Jag som tyckte att jag förställde rösten så bra...
Han kände inte igen mej som tur var i allafall.

Jag körde en vända runt området och kom hem på vanligt vis. Då hade vi paketöppning och sedan så tog vi fram julbordet.

Efter julbordet så tittade vi på TV och knäckte nötter.

En lugn jul i familjens tecken.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0