Elände, elände...

Plastaren är sönder. Johan som pressar och plastar för oss har kört sönder sin plastare. Vi har ju HEEEELA förstaskörden liggade. Nu skulle vi ha gått omkring och kikat på våra färdiga balar. Istället så är Henrik iväg (kl är 23:20) och hjälper Johan med plastaren. Vi hade en annan som skulle hjälpa oss, men även hans maskin har gått sönder.
Det kan ju komma åskskurar när som helst... Det gör oss stressade till tusen.

Annars så har det varit en fin dag. Det har ju blåst som attan men det har inte hindrat oss från att åka upp till Pressebo och bada.
Lena, Milla och Malte dök upp efter ett tag och dom tre barnen tumlade om i böljan ett bra tag. Korv åts och även glass. En bra eftermiddag!

Jag lyckade även rädda livet på en liten pojk. Han sprang förbi oss rätt ut på bryggan och hoppade i. Ojdå, sa Lena kunde den lille simma? Tydligen... Eller? Han dök upp ett par gånger och det såg ut som om han simmade men han hamnade under mer och mer. Jag hoppade i och fiskade upp honom. Inga föräldrar i närheten. Ingen som var orolig. Fattar inte hur vissa är funtade. Hur kan dom släppa iväg en liten på c:a 5 år ut på en badplats utan att ha flytgrejjor på? Vattnet är ju alldeles svart och djupt. Hade inte vi tittat på honom så hade han försvunnit i det svarta vattnet...

Sprutat tistlar har jag hunnit med också. Dom har förökat sig men är numera färre...

Hjalmar är ledig från dagis i morgon och på onsdag. Men han skall gå hela torsdagen, eftersom jag skall jobba. Det är jag inte så glad över. C är på dagis den här vecka och det fungerar ju inte så bra då.
Dagisfröknarna är lite med på noterna nu och jobbar aktivt för att Hjalmar skall leka med andra än A.

Ni skall se min Jasminbuske! Den är såååååå vacker. Skall ta ett kort någon dag framåt. Den är helt översållad med vita blommor.

Nu är det sängen för både mej och unge herr Nilsson. Eller som han själv säger. Fenn Hjalmar Nilsson.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0