Dagen D

Bredbandet bråkar hemma.

Det är därför som jag inte har funnits här.


Idag var Dagen D för vår inackodering. Det var också Dagen D för Vallhundsringens VP i Upphärad. Jag gick föråkare med Justus och det höll på att få hela tävlingen att gå åt fanders. Domaren tyckte att det såg så lätt ut att alla skulle bli godkända. Han ville länga hämtet osv.

Som tur var så stod Henrik på sig och hälften blev godkända första gången. Av dom som gick om på Drop in:et, blev 2 godkända. Dom andra bröt på ungefär samma orsak som dom gjorde innan. Jag hörde att det var mycket diskussion om huruvida man får ha en Drop in VP efter ett vanligt VP. Som jag ser det så är det en bra variant. Om en unghund får en tacka som är lite mer testande en dom vanliga så fixar inte den det. Det kanske inte syns från Domarens sida. Det kan också vara en bra feedback till föraren. "Om vi bryter på samma sätt två gånger så är inte min hund riktigt färdigtränad".

Domarens komentar var att hundarna skulle vara råa när dom kom ut. Men då måste vi förbjuda folk att träna innan dom åker. Så jag tycker att i dessa dåliga finanstider och ur miljöaspekt så vinner två tävlingar över en. ;)

Det kan ju inte spela någon roll om det är några timmar mellan starterna eller flera.

I helgen så är det natt som gäller. Det känns sådär att sätta klockan på 07:15 på lördag morgon när man skall jobba till 07:00 på söndag morgon. Nu sov jag som tur var 1,5 timmar på eftermiddagen. Men det brukar bli spännande att köra 5 mil hem på morgonkvisten när man sovit så lite.

Det märks på Hjalmar att han närmar sig 6 år. Det kommer så många tonårsutryck ur den lille pojken att man blir matt. Attityd har han så det räcker för en drös ungar. Kamperna per dag är många just nu. Det märks att skolan inte riktigt fungerar. Det märks också att han har bytt kompisar. Den lille grabben är betydligt hårdhäntare både i uttryck och i handling.

Men samtidigt så går utvecklingen framåt med stormsteg. Talet som har stått still länge har fullkomligt exploderat. Han har blivit klumpigare och starkare. Han är mer medveten om hur han klär sig och vilka kläder som är ok (enligt honom).

I skolan så är han "Klassens Clown". Pojken som skall showa för hela slanten. Han driver lärarna till vansinne genom att ramla av stolen och slå saker i huvudet. Eftersom det är olika människor hela tiden så har dom svårt att bryta beteendet trots att det han gör inte är särskilt allvarligt.


Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0