Julen

Ser inte fram emot jul.

Ser den som tom och innehållslös. Varför skall man pynta med tomtar och liknande. Det skall ju ner nästan med en gång igen. Jag har alltid älskat julen, älskat julens alla ljus. Nu ser jag det som ännu ett projekt som jag gärna hade varit utan.

Jag har ett jättebehov utav att prata med morsan. Jag har inga frågor som behöver svar. Jag vill bara ha tillbaka henne. På luciadagen så var det två månader sedan hon dog. Just nu så hade det lika gärna kunnat vara 2 dagar sedan. Såret är inte läkt ett dugg.

Men visst...

Tomtarna kommer att komma upp. Ljusen kommer att lysa. Granen kommer att stå där i vardagsrummet med paket under sig. Skinkan och sillen kommer att stå på bordet, Tomten kommer att komma och paketen kommer att slitas upp.

Allt kommer att vara som vanligt...


Allt utom jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0