Nattjobb den här helgen.

Vill gratulera Lena till sin nya hund!

Grattis till Otto! Det skall bli spännande att följa er framfart i hagen.

Morfar var uppe och hälsade på idag till Hjalmars stora förtjusning. Han tycker att det är stort och väldigt roligt när Morfar kommer.

Lucia gick i jobbets tecken. Fast på vägen hem så rullade tårarna när barndomsminne efter barndomsminne rullades upp i hjärnan. Samtliga var trevliga och samtliga innehöll Mamma...
Det är ju bra att man haft en bra barndom, men saknaden är otrolig!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stressen har varit jobbig hela veckan. Mötet som vi hade på torsdagen gick bättre och enklare än vad jag hade kunnat hoppas på. Då släppte en hel del stress.

Idag så var jag ute och tog årets julkort... Så ni får det inte till jul... Men kanske efter Nyår!
Jag hade med mig en ofantligt missbelåten tomte som inte alls ville posera för korttagning, som inte ville skratta eller ens titta in i kameran. Men av 150 kort så finns det ett kort som kanske kan bli bra.

Igår kom Mio och lämnade en två-soffa och en fåtölj! Bara 2 veckor försenade. Nu är det bara trean kvar som vi väntar på. Jag skall lägga ut kort när jag har alla delar. Nu vill jag ha ett soffbord... Ett stort ett... Verkar INTE vara lätthittat.
Soffan var verkligen efterlängtad, eftersom vardagsrummet har varit tömt i några dagar.
Hjalmar har knappt inte haft tillträde till vardagsrummet sedan dom nya möblerna kom. Han hade lyckats att skära sönder en nästan helt ny filt som låg ute i dom gamla sofforna. Det gav tv-förbud i några dagar och en redig utskällning.
Så igår så hade vi familjekväll... Vi tände adventsljusstakens tre ljus, stoppade ner oss i soffan och fåtöljen, åt pepparkakor och tittade på På spåret! För första gången någonsin så har jag nu sett ett helt program. Varför vi tittade på På spåret har en egen historia...       Jag missade visst att betala Canal Digitals räkningar... Inte en, utan flera.... Vet inte hur det gått till, men betalda är dom inte. Därför så satt vi inte och slötittade på någon repris på Discovery Channel utan tittade på ett familjeprogram. Fantastiskt!!! Vilken förbättring!!!!!
Kanske skulle man införa Discoveryfria dagar hemma?
Det är ju i stort sett bara repriser på Discovery. Dom jag inte har sett, vill jag inte se...
Vad Hjalmar tycker om att det inte finns några kanaler att titta på nu när tv-förbudet har upphävts skriver jag inte...

Hjalmar tycker inte om Julkalendern. Jag kan förstå honom. Han kan ju inte relatera till ett skillsmässobarn vilja att ha föräldern för sig själv. Jag har tittat på några delar och tycker inte att den är särskilt bra själv. Den är nog riktad till äldre barn dessutom.
Julkalendern har däremot sett till att han har fått träna på siffrorna. Jättebra!
Vi har tränat lite vid sidan om dessutom så nu har han ett visst grepp på hur siffrorna ser ut. Inte alla, men många. det gör ju att klockan också kanske kan gå att börja med.

Annars så jobbar Hjalmar på att bli min levande GPS. Han vet hur man hittar och var alla bor. Jättepraktiskt.

Nästa vecka så skall vi hinna med: Omställning efter nätterna, Julhandel, Liseberg, Julfest, Julpyntning hemma inklusive granjakt och sist men inte minst, symötet på tisdag. Det blev ju inställt i veckan som var pga vinterkräksjuka... Tyvärr så kan man ju inte ställa in dom vanliga rutinjobben hemma under tiden. Så det lär väl bli bra drag!

Jag kommer att tillbringa hela julen och hela nyår på Volvo. Det är verkligen en eländig jul i år om man ser det från min vinkel sett. Nyår är ju också maximalt med dagar. *Suck*... Så är det, paybacktime... Vi har ju haft några jular nu på raken som varit betydligt färre dagar.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0