Det finns människor som är minst lika förvirrade som jag.

Jag pratade med en arbetskamrat häromdagen. Hon kör sina barn land och rike runt till olika ishallar. Vi kom in på vägbeskrivningar och liknande. Man har ju lyckats vara med om vissa kusliga vägbeskrivningar under årens lopp.

Det är då hon säger: - Bara dom inte säger att jag skall svänga höger, eller vänster.
-Nehej? Svarar jag. Vad skall dom säga då?
-Upp eller ner får dom ju säga.
-Jaaa? Vilket är upp och vilket är ner då? Frågar jag och försöker verkligen förstå det geniala i det hela.
-Det här är ju upp förstås. Säger hon och lyfter höger arm. Om det inte är upp åt andra hållet då. Men det får man ju se på omgivningen...

Hrrm... Kan jag få köra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0