Engelska

Den lille killen hemma har sedan vi var i USA i somras frågat oss vad olika ord han säger betyder. Tex:

-Mamma, vad betyder grosl?
-Ja, inte vet jag.
-Jo, vad betyder det??? *Arg*
-Men jag vet inte. Var har du hört det?
-MEN. Deeet äär ENGELSKA!

Så håller vi på. Många gånger om dagen. Det är då man får en inblick i hur han tycker att engelska låter. Men han kan faktiskt vissa ord på engelska. Några har han plockat upp från Dora Utforskaren. Några har vi lärt honom.

Igår ville han se en hel film på engelska...
Jag hoppas, även om det antagligen kommer på skam, att han har fått upp intresset för att plocka upp engelska ord. Tror att livet kanske blir aningen lättare när man är på rätt plan med språk från början.
Hade jag kunnat engelska bättre så hade jag pratat det med honom.

Under tiden så har jag en egen SPUNK hemma!


(För er som inte kommer ihåg Spunk, så var det ett ord som Pippi Långstrump hittade på och försökte komma på vad det betydde.)


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Birka

Emelia och Nathael har ju 2-språkiga kusiner och kan säkert 10-15 fraser och förstår kanske 50 ord på engelska. Så visst suger de åt sig.

2007-10-31 @ 07:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0