Vårdcentralen.

Tänk vad stolta vi har varit i många år över vår "Fantastiska Svenska Sjukvård".
Tänk, att den får vi gratis.
Det är bäst att åka hem om man blir sjuk.

Det finns inget bra över vår svenska sjukvård. För att använda ett uttryck som jag har lärt mej genom tjuvlyssning:
Svensk sjukvård suger.

Jag får sällan eller aldrig hjälp när jag går till vårdcentralen. Jag kan inte be läkaren att titta min son i halsen när han ändå är med. Jag upplever alltid att jag tar upp värdefull tid för läkaren som kunde bota någon annan under tiden.
Jag får sällan medicin som jag hade behövt. Får tjata mej till tabletter som jag behöver.

Man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Är man för sjuk, så måste man ha med någon som kan försvara en...

Läste i GP i helgen om en nioåring som varit på vårdcentralen 3 gånger för att hon hade fått skabb. Mamman talade om att det troligtvis var skabb, med läkaren var säker på - Halsfluss...
Andra läkaren på något annat och den tredje på en helt annan sak.

Till slut så hade den stackars flickan som inte kunde sova på nätterna längre och led av sina fula utslag, smittat ner fler barn.
Då lyckades man klämma fram några små odjur, som dom sedan måste ta med sig till Vårdcentralen.

Tänk, då fick dom rätt diagnos...


Min mor som sökte för sin cancer i tre år på olika ställen och bara fick penicillin som hjälp...
Hur många fall av cancer känner världen till som botats utav penicillin...

Till slut så skrev hon ett brev själv som remiss. Hon fick en tid och blev opererad på mindre än tre veckor.
Var hade inte hon kunnat vara idag om hon hade fått rätt diagnos då, för snart 5 år sedan?

Hur kan dom göra så?

Förstår dom inte att människan framför dom är någons dotter/son, någons far eller mor. Framför allt så är de NÅGON! Någon att ha respekt för, att känna medkänsla för. Någon att hjälpa... 

Jag avskyr den svenska sjukvården. Dom är nonchalanta, stressade och har dålig kontakt med människor.
Det är kanske sättet som dom har satt upp vårdcentralerna på. Men slutsatsen är ändå:

Svensk sjukvård suger!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0