En arbetsam dag

Hjalmar har haft en jobbig dag.

Först så var vi på utvecklingssamtal på dagis. Det tog nästan en timme.
Sedan skulle han leka lite medan jag fixade iordning hundmaten. Men jag fastnade med posten och fick ringa några samtal. Plötsligt så slog mej tanken att han varit ute och lekt i drygt en timme utan att jag hört av honom. Inte likt honom. Kikade ut och hittade honom i spilloljan...
Små svarta fotspår ledde runt gården och svarta pölar låg lite överallt. Alla kläderna var kolsvarta.
Jag höll på att smälla av. Inte nog med att det låg olja överallt och kläderna var förstörda. Gissa vem som fick städa bort eländet...
Jag roade mej med det i en timme. Jag är fortfarande svart om nagelbanden.
När jag var färdig och hade sanerat mer eller mindre halva gårdsplanen så hör jag ett vrål. Grabben hade testat sin hammare mot ett däck. Hammaren studsade tillbaka och nu hade han en Kalle Ankabula i pannan.

Det som står här ovan hände igår fredag. Innan klockan ens hade blivit 14:00 på eftermiddagen. Dagen fortsatte på samma vis, men liiite lugnare, tack och lov!

Fredde kom och hälsade på och hade med sin lillehund. Söt liten gynnare. Entusiastisk vallare.
Han kommer nog bli bra.

Kläderna blev rätt hyfsat rena. Dom går att använda igen.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0