Lite av varje

Lämnat Hjalmar på dagis, han skulle till Nygårdsskolan och titta på en musical. Han var eld och lågor. Sedan så är det simskola som gäller. Hurra för att sitta i bilen och vara inne i en simhall när det är 18 grader utomhus ...

Han var på ett kalas i helgen. Den pojken hade en gittarr. Hjalmar hade inte släppt den på hela tiden och har pratat om den sedan dess. Antar att den finns på en virituell önskelista nu.

Våra grodyngel växer så det knakar och har nu fått flytta in i två skålar. Jag släpper inte ut fler innan jag vet att dom har en chans att klara sig. Vi har bra med nattfrost varje natt just nu. Härom natten var det nästan 5 -.

Hjalmar har verkligen utvecklas snabbt nu ett tag. Han har gått från dagisbarn till "skolbarn". Nu vill han börja i förskoleklassen. Han skriver sitt namn och gillar siffror. Just nu så är en favoritsyssla att sitta med pysselböcker. Prick till prick, labyrinter, finn 5 fel och liknande fylls i en hisklig hastighet.

Annars så är det trädklättring och cykling som gäller.
Vi gjorde iordning hans stora cykel för några dagar sedan. Nu cyklar han som vinden. Bort på vägen och försvinner som en liten prick som sedan vänder och kommer tillbaka.  Handbromsen är mycket häftigare än fotbromsen. Det visar man genom att släppa pedalerna och ändå stanna. Stolt som en tupp.
Han klär på sig helt själv och behöver i stort sett inte hjälp med någonting längre.

Nu är det maten som han skall kunna dela själv som står på to do listan. Men det är bara att jag bestämmer mej för att inte hjälpa honom. Han kan ju och gör det om jag inte hjälper honom.

Just nu så är han i en kramig fas. Han kramas och känner sig stor. En underbar blandning.
Han hjälper till att städa och tycker att hans föräldrar är väldigt slarviga. I bland undrar man var generna kommer ifrån.

På kalaset i söndags så hade han plockat upp alla ballongdelarna som dom andra barnen hade pangat som låg strödda över gräsmattan och gett dom till pojkens (som fyllde år) mamma. Hon var alldeles förundrad när jag kom för att hämta honom. 
-Hur har du gjort för att få honom sådan????
-Nja ... Sa jag stolt och försökte fatta själv. Hemma så är han ett sådant där vanligt barn...

På kvällarna så läser vi böcker. Efter boken är slut och strax innan kan somnar så kommer det ett sömningt
-Mamma, jag gillar dig.

Sedan så sover han som klubbad. Min stora goa kille!


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Han har lärt sig något bra den pojken Hoppas att han fortsätter att tjata om städning på sina föräldrar särskilt på sin pappa

2008-04-22 @ 10:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0