Lördags

Lördagen var jobbig, men rolig.

Hjalmar och jag åkte iväg och träffade andra mammor med barn i samma åldrar.

Det känns lite fantastiskt. Vi har "träffats" på samma forum för mer än 6 år sedan. Jag har inte sett varesig Emelia eller Emrik sedan dom var 1 år gamla. Dom är sig verkligen lika och det märks på flera sätt hur lika dom är Hjalmar i utveckling och vad som är "inne" när man är 5,5 år.

Vi fick en härlig dag i solen med barn som, efter den första tiden av blygsel, lekte helt själva jättelänge.
Vad skönt det är att ha så stort barn. Inget springa efter och kolla och ingen oro för vad dom gör.

Det är inte klokt att just vi tre har fått så fina barn!

Birka hade fixat Tacosgratäng som var supergod. Jag tror att Hjalmar knäckte halva formen själv...
Solen sken och när Hjalmar och jag åkte därifrån så var vi vackert solröda båda två. Mitt röda har gått bort och Hjalmar är knallbrun... Orättvist!

Därefter så åkte jag och Hjalmar vidare till Henriks lillebror som fyllde 40. Det är ju spännade att komma in till stan ibland. Lite vemodigt också eftersom dom bor 150 meter från där AR-kontor låg och jag jobbade med Far och Mor.
Där även Minital Janne jobbade. Janne som inte heller lever längre.
Massor av minnen kom och gick medan jag parkerade bilen och vi sakta gick mot Kristers port. Där krockade cyklisten med min bil, där stannade jag och vände trots att man inte fick... Tankarna kom tillbaka som jag hade då... Om krånglande datorer på Sahlgrenska om krångliga faxar och knäppa kunder. Om roliga kunder och hur livet var då när man var i mitten av 20-talet.

Hjalmar och jag tog hissen upp och den lille pojken skakade av fasa inför hissen som hade gallerdörr. Jag hatade också sådana hissar innan, så jag antar att det är arv efter mej.

Vi kom upp och efter ett kort tag så var den lilla tvåan fylld med 40 pers... Varmt blev det!
God mat var det och smaskig tårta med Hallongojs till. Mums.

Vi var rätt färdiga alla tre och gick rätt tidigt. 

Det var inte helt fel att komma hem. Inte fel med kudden.

Härligt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0