Snör-revival

Hjalmar har återupptäckt snören och knutar.
Dubbelknutar och 25knutar slås utan vidare. Kylskåpsdörren sitter ihop med besticklådan och det hängde en gaffel i hallen. Gaffeln var till för att väga sig i...
Henriks pickup var försåtsminerad med 3-4 hinkar i ett snöre i dragkroken. En lycklig gosse gnuggade händerna i tanken på hur förvirrad och i förlängningen, glad, hans pappa skulle bli, när han körde iväg och upptäckte hinkarna efter bilen. Nu stoppade jag den glädjen... Jag kan på ett konstigt sätt inse att glädjen kanske bara skulle vara hos gossen och inte alls hos hans far...

Alla Hjalmars sockar försvann. Jag hittade dom i hans rum inslängda i ett skåp. På varje socka fanns 1-3 knutar och i varje socka några småpengar. Det var för att förvirra tjuvarna. Om inte annat så förvirrade det hans mor...

Allting knyts ihop och allting förankras.
En stolt gosse visar upp vad han gjort och allting presenteras under facket. "Det är mycket bättre så här!"


Jag blir tokig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0