Våra kvällar...

Gudars sådana kvällar vi har just nu.
Det tar hur lång tid som helst att få grabben i säng. Att få honom uppför trappan och av med kläderna kan ta allt mellan 3-15 minuter. Borsta tänderna kan ta evinnerlig tid, för att inte prata om när jag måste motivera honom och berätta varför han måste tvätta händerna efter han har varit på toaletten. *Suck*
Efter sagan(sagan som redan länge har hängt på en röd liten tråd) är läst. Så börjar andra skiftet av läggningen. Han skall kissa 7 gånger, minst, Gå upp för att han har glömt att tvätta händerna efter. Han behöver en filt till. En annan kudde. Monster under sängen. Han är törstig. Han vill ha en kram.

Till slut så är JAG helt slut.

Jag trodde att jag hade en Alfons åberg. Men jag har precis insett att det är en Kalle som jag har...

image360

Jag ser att texten inte kommer med i utklippet. Så här står det fast på Engelska så klart:

Bild tre: Hej Mamma! Jag är uppe, jag ääär uppe, jag ääär uppe!
-Hörrudu du. Tillbaka till sängen med dig!
Bild 4:Jag menar det Kalle. Det är aldeles för sent för sådant här trams. 
Tjohooo, Jag skall titta på tv! Ha-ha-ha
Bild 5: Kalle sluta med det där nu! Du skall i säng nu!
-Nej!
-Du kommer att ångra dig unge man!
-Ha-ha, du kan inte ta mej!
Bild 6: Ha, Fick dej!
Bild 7:Jag vill INTE gå och lägga mej. Jag vill vara uppe. Jag är inte trött, släpp mej!
Bild 9: Mamma måste förtjäna att vara ledig från mej en hel natt!


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0