Varg!

Så har det hänt som inte fick hända.

Vargen har kommit till Vallby ... Den har inte gjort något mot våra djur än och jag hoppas att den är långt borta nu.

Henrik hittade vargspår först. Vi pratade om det och glömde bort det sedan. Varg och hundspår är ju lika ...
Men nu kom grannen och berättade att vargen hade blivit sedd. 50 m hem ifrån. Spåret Henrik hittat var 10 m från huset. Jag antar att vi får vara glada att vi har hundar och får kvar.

image388

Vargar är stora djur.

Spåret är dubbelt så stort som våran största hanhund gör.
14 cm långt.

Hoppas den är långt borta. Hoppas att den är död ...

Ha det! 

Kommentarer
Postat av: Birka

Jag hoppas att era får lämnas i fred och att han tar ett rådjur eller så istället.

2008-05-01 @ 21:31:20
Postat av: Sanna

Ja, det får vi innerligt hoppas. Jag är mer orolig för hundarna än för fåren. Men som sagt så hoppas jag att vi slipper fler vargar...



Ha det!

2008-05-02 @ 03:52:22
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0