Hundar

Det kommer smygande så års ...

Känslan ligger strax under ytan och guppar upp och ner.

Jag får en plötslig inpuls att sätta på mej visslan.

Jag tittar ut och ser min unghund i hundgården.

Jag, unghunden och visslan smyger ut i frosten. Visslan passar i munnen som i ett pussel. Vi tassar mot fåren, Justus och jag. andedräkten bolmar ut från våra munnar. Blicken jag får från honom signalerar ren lycka.
När vi ser flocken som jag släppt ut tidigare på några 100 meters håll så skickar jag honom.
När jag ser honom dra iväg i en vid båge, så ivrig att göra allting rätt, så klappar hjärtat några extraslag av ren glädje av att vara där just då. Att uppleva det som jag gör.

Han kommer med fåren och det slår mej hur fantastisk duktig han är. Hur mjukt och fint han rör sig.


Ibland.

Leker.

Livet.


Kommentarer
Postat av: katti

Visst är det mysigt med hundarna :-)

Jovisst jag har vallat med Abbey, så hon blev halt och har fått vila, är nu helt kry.

Lena gör ett fantastiskt jobb med mig och Tilda. Tilda saknar sin bror Justus fart kan man säga.

Finns det visslingskurser?? :-)

Lycka till med jobb sök, det löser sig skall du se.

Ha det bra. Katti

2008-12-11 @ 08:01:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Sanna

Klart att vi kan sätta ihop en visslingskurs!

Ta med vissla och hörselskydd.



Vi får ta och gnugga Justus hårt mot Tilda och se om vi kan föra över lite. Han har en hel del att dela med sig av.



Ha det!

2008-12-11 @ 19:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0