Så var dom bara 5.

Just nu så har vi bara 5 hundar här hemma.

Det känns lite lite ...

Jag är nästan ensam när jag är ute och går.

Jag minns en gång när jag hade släppt ut våra då 9 hundar.
Tyvärr så hade jag glömt att stänga bagageluckan till bilen. Alla som har Bordrar vet vad som händer då.
Jajamensan. Samtliga 9 hade klämt in sig på en plats som är rekomenderad för 2. Dom var packade varvtals och alla såg inte såååå lyckliga ut.
Mitt i virrevarret. Ni vet man slänger ut en och när man skall ta nästa så passar den första på att hoppa in igen. Så kommer grannen.
Jag är ju tvungen att sluta med vad jag håller på med av den enkla anledningen att grannen inte skulle uppskatta att få 9 hundar i famnen. Han stod och stirrade en stund och kommer sedan fram till slutsatsen:
-Du det där går nog inte.
-Va, vadå? Svarar jag, högröd av ilska i ansiktet.
-Nej, du kommer aldrig kunna stänga luckan.

Falköga, tänkte jag och bad honom fara och flyga. Fast bara tyst inne i mitt huvud.

-Nej, jag tänker inte stänga luckan. Jag försöker få ut dom.
-Men hur gjorde du när du fick in dom?  Frågar han och ser på virrevarret av ben, huvuden och svansar.
-Du, jag har lite mycket här just nu. Jag kan inte släppa ut så länge som du står här så ...
- Ja jag tänkte gå på promenad jag ... Men så såg jag ju dej ... Vilket fint väder vi har!
-*Mutter*
Dom två största hanhundarna som vid det tillfället hette Harry och Junior morrade vackert på varandra. Mist och Maggie visade alla sina tänder i ett stort leende. Ovanpå dom satt det 5 glada  lyckliga unghundar som skulle få ut och åka trodde dom.
-Ja, jag går väl då ... Har du sett grannens nya postlåda förresten! En sådan färg han har valt.
-*Mutter*
-Ja, du verkar ha mycket att stå i ...

Sedan gick han tillslut.

Hanhundarna lät som lejon vid det laget och det var nanosekunder innan hela soppan hade blivit blodig.

Så nu vet ni varför man ALDRIG skall gå och rasta sin hund genom att gå bortåt på vägen hemma hos oss. Man blir snabbt kidnappad och pratad med, varesig man vill eller inte.



Ha det!


Kommentarer
Postat av: sabine

rolig läsning sanna. bara 5, det måste vara att man vänjer sig. jag försöker övertyga mig att 4 är lättare än 3. tar man dom 2 o 2, så behöver ju ingen bli lämnad ensam. ibland får jag lite ångest över mängden o så läser jag dina inlägg o då ligger jag ju i lä. tack! sabine

2008-12-04 @ 18:53:15
Postat av: Sanna

5 ja, så få har vi inte haft sedan vi flyttade ihop. 5 vuxna hanhundar och två personer i en 2:a på 40 kvm. Mitt inne i centrala Göteborg. En av hanhundarna var genuint elak bara. Två av dom kunde inte tåla att varandra på bild. En var fullständig idiot och rymde oavbrutet. Sedan var det Junior också. Han har aaaaaaaldrig gjort något tokigt i hela sitt liv!



Det var tider det!



Kram!

2008-12-04 @ 20:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0