Fest!

Det var med stor förvirring som vi kom till Upphärad igår. Hemma var det barmark, 1,5 mil längre bort så åkte dom pulka...
Vi hade jättetrevligt. Massor av människor. Jag kände några stycken i allafall. Jättegod mat. Tårtan var jättefin och god. Sedan hoppade jag resten, hade inte kunnat få ner en bit av ostarna även om jag försökt att trycka ner det.

Jag är grymt avundsjuk på diskmaskinen på bygdegården. Man lastade en back och sedan 3 minuter senare så var den klar. 2 minuter senare så var den torr.

Peter gjorde succé som clown och fiskdammen var väldigt uppskattad.

När musiken drog igång så knatade Milla ut bland tv-tittande barn och drog med sig sin bror och Hjalmar ut. Sedan var dansen i full gång. Dom var ju bara sååååååååååååååå söta.  Milla hade en vit klänning och Hjalmar hade vit skjorta och slips på sig. Malte studsade omkring i skjorta och slips. 

Tänk att just vi fått så fina barn! (Bara jättejävig)

Tillslut så var det dags att packa ihop. Hjalmar var så arg för att vi skulle åka att han fullständigt packade ihop.
När han tillslut var instoppad i bilen och fastspänd så hulkade han fram:
- Min refefehelehex... och mihin påhåse!
Det var bara att gå in igen och leta reda på en godispåse utan ägare som hade en blå reflex i.
Som tur var så var den relativt lätthittad. Men gossen satt som ett mindre åskmoln i baksätet hela vägen hem.
Han somnade som klubbad tre minuter efter han under vilda protester hamnat i sängen.

Jag somnade inte långt efter. Helt färdig, men glad!

När klockan ringde 08:00 i morse var jag mindre glad....

Men förkyld...

Jätteförkyld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0