Hjalmar tycker...

Hjalmar hjälpte mej att öppna en ensilagebal nu tidigare idag. Han tar en kniv och skär runt balen både där uppe och där nere. Sedan så är det nätet som skall av. Han är noggrann till tusen att få med allt nät både uppe och nere.

Men när han nu skär av plasten, så kommer han och har ett pyttelitet sår på ovansidan tummen.
-Mamma, titta jag har skadat mej!
-Oj då, lille gubben, det där var ju inte bra.
Han mulnar lite och tittar på mej.
-Du kunde väl ha sagt till mej att vara försiktig, så hade det här inte hänt!
-Va? sa jag. Är det mitt fel?
-Ja! Om du hade sagt till mej att vara försiktig från början så hade jag inte skärit mej.
-OK... Men var försiktig nu då...
-Förresten så skall barn inte ha knivar... muttrar han då och blänger mörkt på mej.

Så tydligen så har jag precis fått en varning...
Undrar hur många varningar man kan få innan man blir av med "Mammalicensen"?
Jag tycker dessutom att jag kunde fått med en instruktionsbok till Mammalicensen då! *mutter*

*Precis lika tjurig som min son...*

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0