Skolval...

Det verkar som om skolan fungerar lika dåligt som det mesta här i landet.
Jag har under flera års tid, faktiskt sedan Hjalmar var två, kontaktat skolan för att få tillhöra Nygårdsskolan. Det verkar väldigt logiskt att tillhöra den skolan eftersom vi bor i Nygård. Hjalmar kommer att ha 2,5 km till skolan i Nygård och 6 km till Skolan i Lödöse. Gissa var han är placerad...

Förra året så kontaktade jag skolan igen och flyttade honom då från dagiset i Lödöse till dagiset i Nygård., eftersom han skulle gå i skolan i Nygård. Jag pratade med rektorn vid flera tillfällen om varför och han sa att det inte var några som helst problem med det.

Idag så ringde jag skolan och sa att han skulle gå i Nygård, igen. Eftersom det stod så på lappen.
En dam svarade och första frågan var varför jag inte hört av mej om det här tidigare...

Visst är det en väldigt underlig fråga?

När dom precis har skickat ut ett utskick där dom ber en kontakta skolan om man inte vill ha valet som är förvalt.

Varför har inte förvalet blivit ändrat under alla dom kontakter som jag haft med skolan under flera år?


*Suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0