Då var det Volvo nu då...

Nu sitter jag här igen...
Inget skoj, men ack så nödvändigt.

Dagen har varit hyfsat lugn. Jag och Hjalmar hjälptes åt med hundar och får.
Den lille pilten börjar faktist hjälpa till och inte bara stjälpa en. Han tar i för kung och fosterland med ensilagen och öppnar balar medans jag gör annat. sedan drog han fram ensilage på foderbordet som en hel karl.

*Imponerad*

Han och Henrik har varit iväg och hämtat 18 halmbalar på en kärra. Eftersom balarna är dom största rundbalar jag sett så kan ni kanske räkna ut hur stor kärra dom lånade. Lasset var verkligen jättestort.

Det har blåst väldigt hemma i några dagar. det ser ut som attan efter allt som blåst omkring. Jag skall försöka att göra ett ryck och fixa till på utsidan i nästa vecka.

Igår så gjorde jag iordning Hjalmars rum på andra våningen. Vi städade upp det och skall på sikt göra om det. Det ligger en heltäckningsmatta i det som skall ut och alla leksaker skall flytta upp. En ny tapet skall också upp.
Sedan så får vi se när den lille grabben vill flytta in. Han är fortfarande mörkrädd så han kommer nog att sova där han sover rätt länge till. Jag tänker inte göra något dumt så att han kommer uppkrypande i vår säng när han vaknar på nätterna. Då får han hellre sova i sin säng, där han redan sover.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0