Hemma igen!

Regnet häller ner i oförminskad styrka. Vägen här utanför är i sådant dåligt skick att det är otroligt att man kan åka på den. Det kan inte vara bra för bilarna.
Även om det är skönt att komma hem så måste jag erkänna att jag har lika mycket lust att gå ut och grejja med fåren som att skaffa mej tandvärk.


Hjalmar skulle precis klippa av en tejpbit, han bad mej hålla tejpen. Sedan så satsade han vilt och klippte mej i tummen...

-Mamma, det blir så ibland... Jag klipper mej alltid i tummen.

Kanske så är det en av anledningarna till att han inte får ha saxar längre...


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Birka

Natte klippte mig i tummen på dagis julpyssel också ... aj, aj, aj så mcyket blod för ett sådant litet sår. Saxarna är här hemma lagda på hög höjd, fast inte för Emelias skull, hon hanterar dem bra, men herr finurlig kan få lite för bra idéer ibland ... som att klippa lite i pyamasen för att han behövde ett täcke till ngt. litet djur...

2008-01-11 @ 17:55:12
URL: http://www.lindal.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha-ha! Det känner jag igen. Hjalmar fick en jättefin tröja utav sin faster. Hon hade stickat den själv och den var verkligen jättefin. Tills vi var hemma hos några kompisar som hade kattungar och Hjalmar ville ha ett snöre... Han hittade sitt snöre i tröjan. Faster Ingela fick tillbaka tröjan och lyckades tack och lov att laga den.

Ha det!

2008-01-13 @ 06:04:46
URL: http://vallby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0