Vi såg National Treasure nånting...

Den var helt ok. Lite Indiana Jones stuk. Lite väl förutsägbar.
Bra action utan blod.

På vägen hem så hade vi en halvtimme kvar på vår parkeringslapp, och en P-lisa stod och skulle böta en bil som vi körde förbi. Jag hoppade ut satte lappen på vindrutan och sa att den här bilen verkar behöva en lapp.
Den får en lapp av mej.
Gubben. -Det där gills inte
Jag.-Jo-ho, den fick min lapp. Den är hans nu.
-Men det kan ju komma någon och ta den lappen om 10 minuter när den sitter på utsidan.
-Ja, men den är ju där i 10 minuter då!

Han flinade lite och gick vidare. Jag vet inte om han slängde lappen så fort vi kört i väg eller om lappen fick sitta kvar. Gubben kanske väntade i dom 30 minuter som jag gett bilen och sedan bötade den.
Inte vet då jag. Men det kändes som om jag gjorde en god gärning i allfall.

Ha det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0