Ik1 igår.

Vilken dag. Jag och alla andra hade smörjt in oss med solskyddsfaktor mellan 20-40.
Solen stekte från en klar himmel. Vi hällde i oss saft och annat i flytande form. Fåren var snälla, fältet lagom stort, folk var trevliga och det bästa av allt. Jag fick tävla!
När vi gick ut till startpinnen, jag och Justus, så kände jag en glädje, gränsande till eufori. En sådan underbar känsla. Vi körde vårt lopp. Han stannade lite kort. Vi missade framdrivningsgrinden för att han vägrade ta vänster just då. Jag tog fel håll runt pinnen, för att jag var VÄLDIGT ringrostig och inte kom ihåg att dom skulle runt pinnen innan jag var där. Fösningen gick fint och drivningen skötte han snyggt. Fållan gick bra och delning fixade vi på andra försöket.

Jag gick av med ett brett leende på läpparna. Det satt fortfarande på plats flera timmar efteråt. *Lycka*

Henrik och Majja gick mycket bättre. Dom fick ihop 89 poäng med dålig fålla.
Ett stort grattis går till Torkel och Cross som fick ihop 90 poäng! Grattis! 

Här finns resultatet!

Hjalmar hade en toppendag. Han lyckades somna alldeles försent kvällen innan trots att han var i säng i tid. När vi sedan åkte iväg så kunde han inte somna i bilen eftersom han visste att han skulle leka med Milla hela dagen. Lena, Fredric, Henrik och jag skulle ställa ut på FM. Lena satte upp ett strandtält till ungarna. In med saft, kakor, leksaker och filtar. Sedan hade dom det kanonfint. Dom pratade lite kan jag tillägga. Jag hörde i bakgrunden ett bubblande från tältet som aldrig avstannade.
På em så skulle jag och Henrik tävla och blev då avlösta av Kent och Jan-Åke. Barnen var i sitt tält däruppe, när Peter, som har gården frågade om barnen ville vara med och mjölka. Naturligtvis ville dom det. Han hämtade ner dom på fyrhjulingen och lastade vidare dom in i lastmaskinen.
När dom väl kom in och skulle se på mjölkningen, så tröttnade dom på 5-åringars vis efter 10 minuter. Sedan var dom över hela gården och stackars Peter som hade bråttom med mjölkningen fick springa ut och in och se vad dom gjorde.
Dom hittade trädgårdstraktorn, pullingtraktorn, utmockningen hos korna osv.
När vi kom och skulle hämta dom små så var dom väck ...
Puts väck.
Efter 15 minuter så var dom fortfarande helt försvunna.
Sedan så hittade vi dom inne framför tv:n ...! Dom var rätt så trötta då. Då hade dom varit igång och lekt i nästan 9 timmar. 
Hjalmar somnade i bilen 17 sekunder efter han hade talat om hur hungrig han var. När vi kom hem så väckte jag honom och frågade om han ville ha mat. Men det ville han inte, han ville sova.
I morse så låg världen skitigaste unge i sängen, som en liten rulle. Han vaknade när jag gick upp vid 05:15 och de första orden som kom över hans läppar var: -Mamma, jag är sååååååå hungrig.
När jag åkte så satt han vid frukostbordet, ivrigt ätandes. Han åt i en hastighet som liknade ett utsvultet lejon ...
Just nu så är han och Henrik på väg ner för ännu en dag i solen. Fast idag så är det Bozz som skall tävla.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0