Mulleinskolning

Jag har precis lämnat Hjalmar till Mulleinskolningen. Han var "sådär" lättväckt idag. Det har blivit väl sent dom här sista dagarna. Svårt att få till rutinerna när det är 23 grader varmt på utsidan och det äntligen går att gå ut. Men snart så är det sommarlov. Det skall bli skönt!

Vi var och badade en kortis i Prässebo igår. 18 grader i vattnet *Brrrr*.
När vi badade i havet i onsdags så var där 21 grader. VÄLDIGT mycket bättre.

Idag så är det möte på jobbet kl 14. Hur mycket känner man för det? Eller inte då kanske ... Vi skall ha arbetssättsmöte. Visst låter det underbart skoj.

Imorgon däremot så blir det skoj. Då skall vi åka ner till Björketorp för Justus första IK1. Äntligen tävla igen! Jag har inga förhoppningar alls. Men det kommer att vara skönt att ha det ledigt och roligt att träffa folk som man nästan har glömt av.
Jag har en känsla av att det kommer att bli en smula varmt. Det är väl bara att ta på sig all solskyddsfaktor som man hittar och ställa upp sig för grillning.
Jag har lite grundfärg vid det här laget. (Vem har inte det efter den här värmeböljan). Men jag bränner mej hur lätt som helst. 1,5 timmar i Prässebo i går på em och jag lyckades bränna med på ena axeln. Visst är det skumt? Det verkar som om solen tar på övertid just nu.

Vi var nere i Björketorp och byggde banan igår. Vi har lyckats att stoppa in hanteringen i skuggan. Det känns bra för både människor och djur. Hjalmar var med naturligtvis och fick kikat på korna och alla kalvarna. Han fick åka fyrhjuling och traktor. Han kollade när Peter fångade kalvarna med lasso.
Den pojken upplever mer under en vecka än vad jag gjorde under ett år tror jag. 

Ha det!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0