Varmt

Det där när termometern går över 28 grader. Det är inte riktigt min grej.
Jag har tröttnat på att gnälla om att det inte regnar. Så jag gör inte det mer. Nysådden är ändå helt kass nu.

Hjalmar har varit på kalas idag. Han kom hem och drog av sig nästan varenda klädesplagg. Tillslut så stod han nöjd i endast kalsonger.
-Vet du mamma. Jag älskar att vara utan kläder.

Klart att man gör. När man är 5 år och inga tankar på hur man ser ut korsar hjärnan. När man som jag har passerat bäst före datum. Då älskar man INTE att springa runt utan kläder längre.




Klockan är 03:45 och det har börjat att ljusna ute. Jag älskar verkligen sommaren!

Jag är mindre nöjd med att jag skall försöka sova i 28 graders värme när jag kommer hem. Det brukar bli olidligt varmt i sovrummet efter några varma dagar. Vi har ju ett  gammalt timmrat hus. Det byggdes någon gång i mitten/slutet av 1800 talet. Det släpper inte in värmen så snabbt. Men efter ett par dagar så har värmen trängt genom väggarna, sedan tar det några dagar att få ut värmen igen.

Ha det! 


Kommentarer
Postat av: L

fnittrar galet Jag älskar den där bilden med kommentar till. Idag var vi och badade och det var verkligen celluliternas paradis ... så det är inget att skämmas för, av med paltorna. :D

Jag älskar värme men förstår att ni saknar regnet.

2008-06-01 @ 23:07:13
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Nja, jag är rädd om männens förstånd. Jag är inte säker på att dom klarar så mycket kvinnlig fägring ;)

Älskar värmen jag med. Men det kan väl regna på nätterna?

2008-06-02 @ 00:14:45
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0