Mer snö!

Nu kommer det mer snö... Här i Göteborg så börjar nu snöflingorna att singla runt i luften.
Jag blir så trött...
Hemma så tror dom inte på snöröjning... Dom har ju kommit på att snön smälter till slut.

Snödrevet som går tvärs över vägen kommer att vara svårforcerat i morgon bitti. Eftersom det är helg så brukar dom, om dom överhuvudtaget skottar, så skottar dom på eftermiddagen. Att folk kan vilja komma och gå innan, skiter dom högaktningsfullt i. Efter några dagar med oskottade vägar så smälter ju solen snön litegrann. Resultatet blir en väg gjord utav blankis. Men frampå eftermiddagen så brukar dom sanda lite då...

För tre år sedan så skulle jag till jobbet. Snön hade drivit över vägen som vanligt så man ser ju inte vägen alls utan går efter snöpinnarna. Man kör mitt i mellan dom... Så jag körde genom första paret och satsade på nästa par, och körde rakt ner i diket... Vägen gjorde en svag böj däremellan. Men att sätta snöpinnar i svängen, det hade dom inte kommit på.

Så f-n vet hur jag skall komma hem...
Undrar hur Hjalmar skall komma hem. Han ville sova över en natt till. Så dom kör hem honom i morgon eftermiddag och passar på att kika på lammen samtidigt. Hoppas att det går att komma fram.

Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0