Regn

Jag antar att det måste få komma någon gång... Regnet.
Men välkommet är det sällan.

Lammningen hade bra fart igår, idag betydligt särmre. Men vi går mot slutet i alla fall. Jag är inte ett dugg ledsen över det. ;o)

Jag tänker göra ett experiment nästa år. Så idag så skall jag gå ut i ladugården och välja ut lamm till en egen liten grupp. Vad experimentet går ut på får ni veta senare. Men jag kan avslöja att jag INTE tänker höja fruktsamheten, för en sådan här lugn och lätt lammning har vi aldrig haft.

Hjalmar börjar bli gnällig över att han måste vara på dagis heeeela tiiiiden. Så han fick förmiddagen hemma. Han frossade i barnprogram på tv:n och hängde med på hundpromenaden. Jag gissar på att jag gjort mej själv en stor otjänst. Tror inte att han åker till dagis lättare i morgon efter den här morgonen...
Men samtidigt så är det värt det. Han är ju en hjälte på att uthärda att båda hans föräldrar bor ute ladugården och att all markservice är borta. Han har gett mej order om att tvätta idag. Så jag antar att det är dags att ladda tvättmaskinen. *Ler*
Fast jag kanske skulle passa på att visa honom hur man gör när man tvättar själv? Han är ju faktiskt 5 år fyllda nu. Då borde dom väl kunna göra det??? :o|) *Skratt*

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0