Hjalmar säger ...

Hjalmar och hans förskola åkte buss ner till Lödöse museum. Där bakom så firade dom Förskolansdag med sånger och eldslukning.

Anders och Stina heter dom som uppträder och sjunger och spelar. När dom sedan plockar fram "eldvattnet" och håller upp, så är stämningen på topp.

- VAD ÄR DET HÄR? Skriker Anders och håller upp glaset.
- ELDVATTEN! Skriker alla ungarna. Dom vet eftersom dom såg det året innan och året innan dess.

Man skall inte ändra på ett vinnande koncept.

Efteråt så delas det ut glassar och sedan så är det bussen tillbaka.
Ett underbart äventyr.

På kvällen efter så pratade vi om dagen Hjalmar, Henrik och jag.

- Var det kul med eldslukningen? Sa jag.
- Ja, så klart. Svarar Hjalmar
- Hur gick det till då? Frågar Henrik.
Hjalmar berättar och sedan kommer reflektionen.
- Jag skall bli Eldslukare när jag blir stor. Säger han eftertänksamt.
- Bra idé! Säger jag. Det låter jättekul!
- Då får vi i allafall varmt inomhus. Det är bra! Säger han glatt.

Undrar om vi har eldat för lite i vintras? (Och var har han tänkt att träna ... Inte i köket hoppas jag ...)  

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0