Jobb hela eftermiddagen.

Hipp hurra ...

Hjalmar är inne i nåt som inte är så roligt just nu. Han tuffar sig allt vad han orkar när han har kompisar hemma och  varken lyssnar eller gör,  som man säger. Det gäller allt. (Ni ser frustrationen, va?) Även om det är farliga saker som han vet att han inte får göra och varför, så dras han dit med kompisar som en magnet. När man sedan skäller på honom så skrattar han bara.
-Hi-hi-hi, nu tycker jag att du skall lugna ner dig, mamma. Hi-hi-hi.

Snacka om högt blodtryck.
Det är då man förstår det där med barnaga förr i tiden. Även om man naturligtvis aldrig skulle göra det.

Dom starka förbuden här hemma gäller ju mycket sådant som är direkt livsfarligt för små pojkar. När man då blir skrattad rätt i ansiktet och tillsagd att ta det lugnt så tjuter det en vissla i huvudet av det höga blodtrycket.

Men vad vet jag ... Jag har ju normalt sett alldeles för lågt blodtryck.

Jag kanske behöver det här.

Fast, det känns inte så.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0