Reflektion

Det är kväll och vi har precis läst sagan klar.
Hjalmar ligger och funderar lite och säger sedan:

- Mamma... Varför dog Agneta(Mormor)?
- Hon blev så jättesjuk så doktorn inte kunde få bort sjukdomen, sa jag.
- Men ... men ... *Här ser jag förtvivlan komma  i ögonen*
- Hon började ju bli gammal också, sa jag och korsade två fingrar bakom ryggen.
- Mamma ... kommer du också bli så sjuk och så gammal?
- Jag lovar att vänta jättelänge innan jag blir så gammal. Jag lovar gubben!

När jag sedan kommer upp igen så sover den lille grabben i sin tigerpyjamas. I famnen håller han lille Lammis i krampaktigt grepp. Jag stoppar om honom, släcker lampan, pussar honom på pannan och viskar tyst till honom *Älskar dig gubben*
Han muttrar något, släpper Lammis och sover vidare.


Underbara unge, tänk om man kunde se och ändra saker i vår framtid ...


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars lille Hjalmar. Och stackars Hjalmars mamma som inte kan ändra på livets gång och skydda honom från allt ont... :-/ Ibland vill man bädda in sina barn i dubbla trygghetsfiltar.

2008-05-18 @ 00:35:59
URL: http://tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Trygghetsfiltar hade varit bra! Tänk om man kunde skydda dom från åtminstone vissa saker ...



Kram!

2008-05-18 @ 02:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0