Våren

Lustigt. Jag vaknade efter tre nätters arbete och upptäckte att jag mer eller mindre hade missat våren.
Plötsligt så ser det ut som att det är sommar ute och alla blad har spruckit ut.

Vad härligt det är!

Skall se om mekanikern här hemma kan få igång gräsklipparen idag. Annars så är det snart dags att bärga höet där...

Hjalmar är på dagis. Förskoleklassen skulle komma och sjunga för dom. Jättespännande. Han skall ju gå tillsammans med dom, efter sommaren.

Hundarna är helt otroligt skälliga just nu ... Jag skall nog ta fram minst ett antiskällhalsband. Vissa är ju bara hopplösa på att skälla.

I dag så är det simskola. Näst sista gången. Hjalmar som plötsligt fick lite krav på sig tyckte för första gången att han inte behövde gå dit. Dom andra barnen fick ju simmärken. Men inte han och en annan liten kille. Tydligen så kändes det jobbigt.
Men nu så är det ju bara den här gången och nästa kvar. Sedan så är det slut för den här terminen. Jag hoppas att han lär sig att simma i sommar. Det är ju väldigt nära att det skall fungera. Vi får kämpa på.
 
Jag avskyr att vända dygn på det här viset. Äh, nu ljög jag... Jag hatar att vända dygn hur man än gör.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0