IKEA

Där var vi häromdagen och shoppade loss på tre garderober. EN dubbel och två enkla. Dom har vi nu knött in i hallen.
Hjalmar var eld och lågor. Han tyckte att vi hade köpt jättestora LEGO-bitar. Bara att smälla ihop.



Men när Henrik skulle sätta fast dom i väggen så blev han fundersam.
-Pappa, har du frågat Mamma om du får borra i väggen?
-Jag får det! svarade Pappan lite halvirriterad

-MAMMA! FÅÅR PAPPA BORRA I VÄGGEN?
-Ja, det får han. Svarade jag.
-Men varför får inte jag det? Jag får ju inte ens spika i väggen!

Ja, du lille pojk ...
Vi hamnade där i en diskussion som inte passar sig för bloggens öron. Jag ler lite när jag tänker på att Lilleman tycker att Henrik måste fråga mig innan han får sätta fast garderoberna, så att dom inte skall välta när vår son får för sig att klättra i dom. *Skratt*


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det var inte föra att garderoberna skulle välta utan för att han insett att Henrik inte alltid gör saker som han har stämt av med dig Hjalmar får ju inte göra vad han vill utan att fråga dig Han har insett att det är du som bestämmer och så skall det vara Syns på lördag efter överrenskommelse Hörde att du ville att vi skulle ta ett "tantsnack" någon dag eller kväll

Kram Ingela

2008-11-26 @ 12:23:44
Postat av: Marlene

Hej Sanna Berättade Agneta för dig om den mystiska sjukdomen som finns i vår släkt på din mormors sida. Har funnits dår sedan urminnes tider. Den påminner om fibromyalgi.Vår kusin Birgitta och hennes dotter Anne kanske vet,Sjukdomen har ett namnFaan att jag inte kan ringa min syrra. Hon satte nämligen den diagnosen på mig.Men äntligen är fibromyalgi klassad som en riktig sjukdom.Tidigare kunde läkarna skriva SVBK i marginalen på journalen Det betyder "sveda värk och brännkärring" Jäkla typer. Kära hälsningar till er alla tre. Marlene

2008-11-26 @ 16:11:53
Postat av: Sanna

Ingela: Visst är det så! Tycker absolut att vi skall ta ett tantsnack någon dag!

Ses på Lördag!



Marlene: Nja, när du säger det så har jag ett svagt minne utav något som morsan nämnt. Men jag antar att jag kan ringa Birgitta och höra. Jag är lite småsur på att han (doktorn) Bara kastade till mej en diagnos, som att ge en klubba till ett barn. Det är ju inte det som ligger i botten. Jag vill inte ha en stämpel som inbillningssjuk. Jag ville ju ha hjälp! Även om Fibromyalgi är klassad nu för tiden så har det inte ändrats i dom flesta människors tankar.

Jättekram till er alla!



Kram!

2008-11-27 @ 09:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0