Käftsmäll

*Pang* sa det i huvudet på mig när jag rusade in på mötet med andan i halsen.
På skärmen framför mej så stod det att dom skulle flytta hela mitt jobb till Indien.

Det kändes som att hela världen stannade.

Hela mitt liv sattes på hold.

Faan!

Killen därframme fortsatte att mala på hur dom hade tänkt det och hur dom skulle lösa det och det och ...

Jag lyssnade inte längre. Jag försvann i tankarna till mitt hem, till min lille kille.

Fritids ...

Hurra ...

Jag vaknade till och kom rakt in i en mening där han sa  "Jag kan ju inte garantera er något arbete, men vi skall göra det bästa vi kan"

"Vi kommer att se till er kompetens och ..."

*Yada, yada, yada*

"Det är ju anställningsstopp så vi kommer ju att försöka rekrytera inom företaget. Det är där ni kommer in"

*Skitstövel*

"Men nu så behöver vi ju er hjälp att skicka ner det här till Indien. Jag hoppas att ni och vi skall ha ett bra samarbete så vi lämnar ner det till Indien i ett bra skick. Det är ju viktigt med kvaliteten!

*Jo, Tjena! Vad det Indien du sa? I samma mening som kvalitet?*

"Jag hoppas att ni kämpar nu ända till slutet så att kvaliteten inte blir lidande. Vi behöver ju verkligen er nu!"

*Gå och häng dig*

"Vi skall ju inte bara stirra oss blinda på kostnader. Kvaliteten är ju jätteviktig."

*Nu gjorde du det igen! Du sa Kvalitet och menade Indien! Är du dum på riktigt eller har du bara väldig otur när du tänker?*

*Suck*

Så nu sitter jag här. Med en framtid som känns väldigt osäker.


Jag hoppas att det här är början till något nytt. Till något som som blir bra.
Jag har tänkt igenom hela biten snart. Jag har snart koll på tillvaron igen. Jag skall nog få tag i ett jobb.


I'm a survivor!

Kommentarer
Postat av: Loppran

Men oj! Vilken nyhet. Jag håller både mina och Ivars tummar för att du får eller hittar något nytt jobb, något som du trivs ännu bättre med.

2008-11-05 @ 20:09:52
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Ingela

Du hittar snart något.Det vet jag om det skulle vara så att du inte får vara kvar. Annars kan vi ju hitta på något som vi kan starta Du gör dataprogram och jag syr dem. Ha det bra inget tvivel om att du löser detta snart Kram

2008-11-05 @ 21:35:57
Postat av: Åsa

Shit..... vad säger man liksom...???



Tack för grattiset iallafall!

2008-11-05 @ 21:36:05
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Marlene

Här håller vi tummarna och släpper dom inte förrän Du får positivt besked och att du får det på ett eller annat sätt är jag övertygad om.kramar Marlene

2008-11-06 @ 07:23:18
Postat av: Sanna

Tack allihop!



Det skall nog ordna sig på något vis. Det känns bara som att någon slagit undan benen på mig.



Framtidsutsikterna, även om jag får ett nytt jobb, är mycket mindre (200 000 mindre) i lön och jobb 5 dagar i veckan. Det innebär högre dieselräkning och fritidsräkning. Det innebär också att jag inte kommer att finnas till hands när pojken strular till det i skolan eller när det lammar. Å andra sidan så kommer jag att vara hemma nästa jul?



Kramar tillbaka!

2008-11-06 @ 08:49:01
Postat av: birkA

En stor och varm kram. Det kommer något gott ur det här också - jag lovar, även om det känns fördjävligt just nu.

2008-11-06 @ 20:40:10
Postat av: Lottie

Fy f-n Sanna!! Men du har hög kompetens!!! Glöm inte bort det! Det finns andra företag! kraam

2008-11-06 @ 22:47:42
Postat av: Sanna

Tack Birka!

Jag hoppas också att det skall komma något gott ur det.

Kram!



Lottie: Jo, men jag har en väldigt specifik kompetens. Det finns inte så många företag på marknaden som är så stora att dom kör stordatorer (Mainframe). Det andra är jag väldigt allmän på ...



Kraam tillbaka!

2008-11-07 @ 16:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0