Lite oroligt 2

Chefen ringde i går och kallade in mej till ett extra möte.
Ett möte där dom skall antingen ta bort mitt jobb eller ge mej ännu mer jobb. Det kan ju bli annorlunda på andra sätt också. Nattskiften kan försvinna och ännu värre. Helgskiften kan försvinna.

Bara tanken på att jobba 5 dagar i veckan gör att jag fullkomligt kreverar. Hur skall det då gå i lammningen? Hur skall det då gå med min strulige lille kille? 
Sitta i köerna på 45:an 5 dagar i veckan ...!

Det känns inte bra det här.

Det känns lite oroligt.

Kommentarer
Postat av: katti

Hej!

Eran bagge "Henke" gör ett bra jobb och är dessutom riktigt snäll = stångas ej.

Du skall se att det löser sig med jobbet, du får ta chansen och fundera över allt i ditt liv. Därefter våga tänka i nya banor, kliva över fler broar och se nya möjligheter. Allt har en konstig förmåga att lösa sigg tillsist, fast enkelt är det inte.

Ge Hjalmar en stor kram och försök att se allt ur hans perspektiv. Min yngsta satt uppe hela kvällen med ett försenat skolarbete (3v). Vi blev irriterade och påpekade att tid har funnits tidigare. Vilket naturligtvis utmynnade i ett fullständigt raserianfall, där hon påpekade att hon varken röker el dricker, hon skolkar ej och hon skett inte i läxan helt (bara lite). Faktiskt hon har ju rätt, föräldrar är snabba på att se alla "fel" och glömmer att se när de faktiskt anstränger sig. För skolan idag är kaos, det blir inte bättre,det är som att baxa dem igenom skolan. Det känns så ibland i alla fall. Ge inte upp utan finns bara där för Hjalmar han är en super kille.

Ha det :-)

2008-11-05 @ 09:31:40
URL: http://[email protected]
Postat av: Sanna

Skratt Underbara Fanny! Det har jag aldrig använt mot mina föräldrar. "Jag super ju inte ens!"



Men jag förstår att skolan är bara för dom målinriktade som har det väl förspänt. Det kommer nog att bli en mindre pärs att baxa honom genom skolan. Men får jag bara ändra liite på skolsystemet då och då så blir det kanske bra?

Visst är han en superkille. Stolt Det tycker jag med!



Ha det!

2008-11-05 @ 18:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0